Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

Min värdfamilj!

Av Josephine - 29 juli 2008 21:38

Jag kanske borde berätta lite om min värdfamilj som ja fått i Northampton, ca 10 mil norr om London.


Familjen består av mamma, pappa och två barn. En tjej, kallad C här i bloggen, som fyller 5 i september. Ser ut som en blond liten prinsessa! Och liten kille, kallad M av mig här i bloggen, som är 8 månader i september. Världens gulligaste unge. Mitt huvudansvar är M och självklart C också men hon börjar skolan så hon är inte hemma hela dagarna. Jag börjar ungefär 8.30 varje vardag och har ansvaret tills föräldrarna kommer hem runt 17.30


Jag är ledig varje helg och brittiska röda dagar. Jag har två veckors betald semester varje sexmånaders period. Så jag kommer säkerligen åka hem vid jul så snart C slutat skolan för terminen den 20 dec. Ja tjänar 80£ varje vecka, vilket är helt okej med tanke på vad jag blivit erbjuden av andra familjer. Det blir nära 4000 kr varje månad och med tanke på att ja inte betalar något för hyra, mat eller hygienartiklar så funkar den "lönen", eller pocketmoney som dom kallar de, helt utmärkt. Är ju inte där för att tjäna pengar direkt ändå.


Ja kommer följa C till skolan varje morgon och hämta henne senare på dagen. Efter de så hittar vi på nåt, ser film, ritar, går ut till parken nåt sånt. Samtidigt så har jag hand om lille M två heldagar i veckan och 3 halva dagar eftersom han går på dagis dom 3 dagarna.


Mina städuppgifter är faktiskt rätt bra. Ja behöver bara dammsuga och hålla ordning på barnens rum and tvätta barnens kläder. Dessutom hjälpa till med disk och maten. Föräldrarnas tvätt och strykning behöver jag inte göra. Dessutom inte städa andra ytor i huset förutom mitt eget rum och barnens som sagt. Självklart också hålla iordning i köket men alla hjälps åt med allt så det är inte direkt som att ja är någon maid.


Jag kommer få bo i eget nyrenoverat rum och delar badrum som även de är splitternytt med barnen. Har teve och dvd och bredbandsanslutning.


Låter väl rätt bra ändå va? =)

 
 
Liie

Liie

29 juli 2008 22:37

ja ja kände att ja va tvungen.. använder du firefox? okej så dom kan inge svenska? låter ju som ett bra jobb de där, inge mycke extra bara ta hand om barnen och deras grejer typ.

http://liie.webblogg.se

 
Liie

Liie

29 juli 2008 22:39

haha vafaan ja va ju inte färdig me min kommentar!! de bara publicerades ändå.. menmen, du kommer nog få de bra där tror ja. sjukt att de gick så snabbt allting! :)

http://liie.webblogg.se

 
Liie

Liie

29 juli 2008 22:44

drygt, ja ha ju också explorer men ha inte märkt nåt. men ja, de låter jättebra. hoppas du kommer trivas och att de är en snäll familj. annars får du komma hem så vi kan gå på promenader :p

http://liie.webblogg.se

 
Linn Engvall

Linn Engvall

29 juli 2008 22:52

fan vad bra allt blir binis! =)

http://evalin.blogg.se

 
Liie

Liie

29 juli 2008 23:01

känns som att de kan bli lite blött om fötterna :p men va gör man inte för att va me binis ;)

http://liie.webblogg.se

 
Liie

Liie

29 juli 2008 23:06

japp de skulle sitta fint de, slutar 5 jag så du kan ju höra av dig när du är redo :) å vet du, jerry ha spelat volleyboll idag..! förstå avundsjukan..

http://liie.webblogg.se

 
Ingen bild

liiii

29 juli 2008 23:12

antagligen me hans kompisar, han har ju en hel hög han jämfört me en annan :p dom hade vart i dämsta. men dit orkar man ju inte fara bara för volleyboll.. nejje de måste va fint imorn :)

 
Linn Engvall Storgatan 58 D Östersund

Linn Engvall Storgatan 58 D Östersund

29 juli 2008 23:16

det känns inte som jag packat nåt, fast jag inte kommer på vad mer jag kan göra innan jag får hem kartonger. känner mig bara handligsförlamad. så blir det alltid när jag ska packa. varför?

http://evalin.blogg.se

 
L.E.

L.E.

29 juli 2008 23:20

ja du folk alltså. ibland känner man sig riktigt jävla bright.

http://evalin.blogg.se

 
L

L

29 juli 2008 23:25

bra sagt där!! helt rätt! :) men om nåt helt annat, när slutar du på wedins då? få du va ledig lite mellan jobben kanske? :)

http://liie.webblogg.se

 
Linnsan

Linnsan

29 juli 2008 23:31

ja men det va ju roligt att man kunde glädja nån med eländet...

http://evalin.blogg.se

 
Li

Li

29 juli 2008 23:35

de måste ju kännas skönt å kunna packa i lugn och ro i en vecka, de behövs nog :)

http://liie.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josephine - 6 juli 2010 13:28

Århundradets low har infunnit sig. Jag vill dö. På riktigt. När man trodde mardrömmen var över så verkar den bara ha börjat. Palla inte mer. Orkar inte. Vill inte. Lämna mig ifred. Vad kan jag ha gjort denna främling för ont så att denne får energi a...

Av Josephine - 1 juli 2010 17:42

Gick man in på min blogg igår så kunde man se att min blogg blivit hackad. Alla mina användarkonton som jag har på internet blev hackade av en 30årig gift man från Indonesien. Min facebook, hotmail och bloggen blev alla utsatta för byte av lösenord o...

Av Josephine - 24 oktober 2009 00:09

Wow inlägg två dagar i rad :O Det var ett tag sen man hade sån lust att skriva nåt :) Imorn är det lördag och jag är sjukt laddad för fest!! Ska till Friday på förfest sedan antingen Palace eller Kåren. Hoppas det blir lite skandaler eftersom de...

Av Josephine - 22 oktober 2009 19:07


Lycklig människa just i detta nuet. Jag klarade min första tenta!!! Helt otroligt med tanke på att jag inte pluggade något inför tentan. Vet inte hur jag lyckades men jag fick iaf 60 poäng av 80 möjliga varav 48 poäng va gränsen för godkänd. Vil...

Av Josephine - 10 oktober 2009 15:16


Ja mina vänner, livet rullar på här nere i Käälma som dom säger!  Har hunnit med en tenta i affärsredovisning som jag körde helt utan plugg innan eftersom jag glömt hur man pluggar. Har jag tur så klarar jag den! Nu kör vi hårt med finansiering och k...

Ovido - Quiz & Flashcards