Alla inlägg under maj 2009

Av Josephine - 30 maj 2009 17:43

Nu har vi varit har i en vecka. Vad har vi hunnit med? Lat se.

2.5 partykvallar

Jobbsokning med kasst resultat pga den forbannade finanskrisen

Massa sol och bad

Riskerat livet pa bade klippklattring och vagssurfing

Blivit privatguidad i Faro

Kopt 3 par skor

Spenderat en mindre formogenhet pa bussar och restaurangbesok

Blivit polare med diverse inkastare

Undersokt verkan av tequila ingaende

Vi har gatt otaliga omvagar for att undvika vissa patrangande manniskor/inkastare

Blivit skramda av lergubbar och losdrivande hundar


Listan kan goras mycket langre men nu tar tyvarr min internettid slut. As usual. Vill garna ha in nagra bilder MEN svart nar man bara kan anvanda cafédatorer. Ikvall ar de party, again! Man lever bara en gang!



HOT

Av Josephine - 27 maj 2009 17:03

Idag ar det varmt har i albufeira!! over 30 grader och det var likadant igar. men man ska inte klaga. ikvall ska vi in till nya delen och soka jobb. lite pirrigt. sedan ska vi ta en jakla partynatt som gar till historien haha ;) nu ska vi snart ga hem och svalka oss lite. men pa vagen dit ska jag kila in i en skoaffar och kopa 2 par skor jag lagt undan 8-) haha i know. inte direkt som att det behovs men jag har faktiskt inga partyskor med mig. i paniken med packningen sa lamnade jag dom hemma. men nu har jag ju en bra ursakt att kopa fler skor ;P


 Nu ar snart min internettid slut. hoppas jag inte missar alltfor mycket roligt hemma :)

Av Josephine - 25 maj 2009 16:52

Heeeeej!


Sitter har i faro och drar en snabbblogg pa ett internetcafe! Resan har gatt bra och det kanns som vi har varit har en vecka redan men de har ju bara gatt 2 dagar. Vadret ar inte sa himla bra, molnigt asa men varmt!


need to go. byee

Av Josephine - 20 maj 2009 16:07

Ja. Det är frågan det. Klar i den mån att väskorna nästan går att stänga men dom behöver en rejäl rensning i sthlm innan avfärd. Den stora väskan väger omöjligt under 20 kilo vilket är maxvikten. Jag vette tusan hur det här ska gå.. Men det ordnar sig alltid till slut! Hmm vad kan jag ha glömt packa ner.. Viktigast är ju saker som inte är helt enkla att ersätta i Albufeira. Pass, resebevis, försäkringsbrev, kamera, laddare av alla sorter, telefon,visakortet och bankdosan. Alla dom sakerna ska finnas inpulad i någon väska... Frågan är vilken haha :P Nä tur att man har en andra chans med packningen. Kommer säkert skicka hem 10 kilo grejer från Sthlm. Men nu är det dags att hoppa in i resvänliga kläder och göra en sista rundtur i lägenheten innan avfärd. Pirr i magen..



Av Josephine - 20 maj 2009 10:30

Det verkar som vi får trängas på stranden med Linda Rosing i helgen. Underbart. Gravida Linda å hennes Basic Element Peter befinner sig i Albufeira på semester. Vad är oddsen för det liksom :P

För övrigt är jag superstressad. Har en tvättmaskin igång och över soffan ligger 100 kilo kläder som gärna vill ner i väskan men som inte får plats. Voj voj! 15 kilo smink och hårprodukter vill gärna med på ett hörn med plus 15 par skor. Wonderful. Ge mig kraft! Om högst 6 timmar åker vi. Lycka till.


Av Josephine - 18 maj 2009 15:15

Å herregud. Jag har tagit itu med skosituationen. Jag har kollat igenom alla skokartonger och påsar efter sommarskor. Jag har gallrat och funderat och pillat bort prislappar på oanvända skodon. Jag har nu skurit ner till 21 par. Det förstår ju vem som helst att jag omöjligt kan få med allt det i resväskan så ytterligare cutbacks behövs. MEN DE ÄR SVÅRT. Shit asså.. Hur ska detta gå? Vad tycker ni är lämpligt antal skor att ta med sig? Jag behöver ju strandskor, jobbarskor, partyskor, fritidsskor och träningsskor. Då tycker väl vissa att 5 par ska räcka gott och väl, men det tycker inte jag :P Som tur är tar sommarskor betydligt mindre plats än vinterskor!

Märkte även att jag har många svarta skor. Man brukar ju vilja ha ljusare på sommaren men jag väljer ändå för det mesta svart. Det passar bättre till allt än tex vita skor. Brons är iofs riktigt snyggt med till brunbrända ben och fötter!


 


   

De skönaste skorna!


Nä nu ska jag kila ner på ica och köpa kokosmjölk till middan!



Av Josephine - 18 maj 2009 10:47

Låg vaken inatt och hade smått panik över att jag har så  mycket kvar att göra innan jag far. Jag måste försöka hitta en frisör som har tid att klippa mitt hår. 2 dagar kvar, hej framförhållning. Måste sätta igång med packningen. Skorna har jag inte ens börjat rotat runt i så bara där har man ju ett dagsprojekt. Sedan måste jag bestämma mig om jag ska färga min lilla utväxt eller inte innan jag far. För det kommer jag inte göra i Portugal, vågar inte haha :P Satte då är frågan om jag ska punga ut 800 spänn på det eller kanske för första gången i mitt liv göra det hemma. Men då måste Sofie hjälpa mig men hon har väl inte tid.. Isf måste jag även hinna åka hem till kramfors för detta. Gud. Dom senaste veckorna har gått så himla fort!


Bäst man börjar beta av lilla listan nu..

Av Josephine - 18 maj 2009 10:41

Snubblade över en artikel på aftonbladet nyss. Det talas om att man måste betala tvavgift på datorer. Man menar att så många kanaler har ett tvutbud på internet så då ska man betala också. Vad är det för sjukt land vi lever i som tvingar befolkningen att betala för något som man inte ens vill ha? Jag tittar aldrig på ettan eller tvåan, lyssnar heller aldrig på radio. Varför måste jag då betala för det fast jag inte vill ha de? Jag betalar istället canal digital för kanaler jag VILL ha. Jag blir så fruktansvärt less.


Våran integritet och demokrati försvinner sakta men säkert i blåa tider som dessa. Skulle man folkomrösta om tvavgift eller inte så kan jag lova att majoriteten skulle säga nej. Eller vad tror ni? =)

Ovido - Quiz & Flashcards