Alla inlägg under februari 2009

Av Josephine - 17 februari 2009 15:39

Hela helgen har spenderats flyttandes. Jag har därför inget internet denna vecka! Har jag tur så återkommer internet till helgen! Kan tillägga att jag verkligen AVSKYR att flytta. Thank God its almost over.


Peace out!

VG+

Av Josephine - 13 februari 2009 17:25

Alltså. Ibland så förvånar man sig själv. Komma ni ihåg provet jag gjorde igår som jag va dörnervös för att jag inte skulle klara? Jag klarade det!!! Och lite till, fick nämligen VG+ och va skitnära MVG. Haha herregud. Han såg stor potential och var imponerad att jag fick till så bra svar fast jag hade så kort tid på mig. Dom som gjorde provet på onsdan hade 3 timmar, jag hade bara lite över 1 timme på mig igår. Satte. HEJA MIG!!!


Nu ha jag och mattis precis ätit mat från Träffen och ska sätta tänderna i flyttlådorna nu. Vi har ju ingen soffa kvar längre heller så ja vette tusan hur mysigt man komma ha de ikväll till fredagsteven :P Sitta på dammigt golv och äta chips liksom ;)



Av Josephine - 13 februari 2009 12:19

Jag är lite av en sucker för stjärntecken. Lite av den anledning att jag att beskrivningen för mitt tecken, skytten, stämmer läskigt bra. Hittade nyss en sida via wikipedia, där dom skriver om tex skytten. Exakt varenda grej stämmer exakt. Det är sjukt. Nu så tycker nog en del att stjärntecken är skrivna så dom ska passa alla. Men vissa saker som beskrivs detaljerat är så exakt det kan bli på mig.


Sagittarius is the more buoyant, peppy sign. It is quite curious, adventurous and enterprising. It can sometimes be a little restless, perhaps impatient. Personal freedom is quite important in this sign, and these natives do not appreciate suffocating or oppressive situations. There's often a great love of travel. Being rather confident in itself, in a difficult chart it can become quite patronizing, conceited, strongly opinionated or dogmatic.

It is mostly a learned sign, focused and zealous in whatever piques its curiosity. It tends to be visionary and far-sighted, able to go to great lengths and make things happen, if it really wants to. These natives can be quite bold. It tends to be a humorous sign, sometimes somewhat childish in demeanor. Sagittarians are social creatures by nature, but a more reserved focus in the chart can have some exception to this.

There's a philosophical inclination in this sign, and often a basic positive and rather optimistic character. A sense of fair play is usually prominent here, and with serious Saturn influences it often seeks to find its vocation in judicial affairs.

Unlike other signs, notably the earth ones, Sagittarius usually does not require a lot to feel good with himself. It can nevertheless get distressed by unusual adversity. Even if all is good, it does like to dream and push himself to something bigger. It still needs a well-focussed chart to truly push this to some bigger, successful conclusion.


Aaaaah det är skrämmande :P Nu kanske många inte ens orkade läsa igenom det där och säkert inte heller bryr sig ett skit. Men jag bloggar ju för min egen skull och jag tycker det är intressant. Förstår ni inte vissa engelska ord så rekommenderar jag www.tyda.se =)


Alla som känner mig håller nog med om att jag är otroligt otålig och rastlös, för det mest glad och positiv, aldrig blir nöjd utan hela tiden strävar efter något mer/större, jag har barnslig och har humor, otroligt nyfiken och äventyrlig och vill resa! Sedan är jag nog rätt nedlåtande fast jag kanske inte vill vara det och självbelåten 8-) Haha. Och jag vägrar ju ge med mig när någon inte håller med mig, för jag tror/vet alltid att jag har rätt haha!! =)


Men ni gillar ju mig ändå? Eller...? :P


Av Josephine - 13 februari 2009 11:57

Imorse när jag låg och försökte hitta motivation att gå upp, så kom jag att tänka på att jag inte fått något svar från det jobbet jag ansökte om för över en månad sen. Jag låg där och muttrade för mig själv att dom åtminstone kunnat skicka ett mejl och säga tack men nej tack. Jag gick upp, slog igång datorn och vad låg och väntade i min mejlbox om inte ett mejl från företaget! Snacka om sammanträffande! Ibland så känner man på sig mer än man tror. Som väntat så fick jag inte jobbet, men jag var iaf en av dom mest intressanta och dom skulle spara min ansökan ifall det kom fler öppningar eller om det inte funkade med den dom nu gått vidare med. Ville jag bli säljare så skulle jag direkt gå till butiken med mitt cv. Hmm tåls att tänka på. Men jag vill ju utomlands och jobba!! Det var ju därför jag tackade nej till lägenheten som jag blev erbjuden förra veckan i Sundsvall. Men det känns som att det inte kommer att hända. Skit a. Jag vill satsa på något nu känner jag, komma vidare med mitt liv. Man står ju verkligen still nu! Även om jag faktiskt är duktig och läser upp det där betyget som hindrat mig från eventuella studier. Jag ska ju dessutom göra högskoleprovet snart. Duktig binis. Men ändå. Det händer ju inget speciellt. Jag vill jobba, göra karriääääär :D Vi får se vad som händer nu i helgen, ska prata om ett bokföringsjobb då. Mitt i flytten liksom. Stress!! Har inte kommit så långt i flyttpackandet.. Men ska väl försöka packa ner saker i köket idag. Sedan efter kl 14 så ska ja ner på skolan och få tillbaka provet.. Wish me luck guys!

Av Josephine - 12 februari 2009 15:44

Gud vad skönt. Provet är gjort. FÖRHOPPNINGSVIS slipper jag tänka på det igen. Jag fick en chock när jag fick provet. Jag hade helt tydligt pluggat fel grejer. Det var 6 disskusionsuppgifter med en a och b del. För högre betyg än G så måste man klara minst 3 b-uppgifter. 4 av 6 A-uppgifter behövs för att gå godkänt. Shit säger jag bara.. Jag hade förväntat mig mer ett prov som var korta frågor och svar liksom. Inte några få frågor som behöver långa invecklade diskussionssvar. Nä nu ska ja lägga den bakom mig. Imorgon får man tillbaka provet och resultatet..


Nu ska jag rensa i alla mina klädsäckar. Har kånkat upp från förrådet. Inte lite tungt heller va! Back to work.

Av Josephine - 12 februari 2009 11:19

Ja ha såna gulliga morföräldrar! Idag fick jag ett alla hjärtansdag kort med posten! Med fotografier i kuvertet. Tyvärr så var kuvertet öppet när jag fick det så jag hoppas inget har fallit ut och att ingen har kollat på kortena.. Dom är så söt som alltid skickar kort vid alla tillfällen =) Tack! <3 Dom är även trogna fans av min blogg ;)



Av Josephine - 12 februari 2009 10:52

Om mindre än 2 timmar är det provdags. Jag är nervös. Men det går som det går. Huvudsaken man får godkänt även om ja alltid vill ha bra betyg. Efter det ska jag försöka göra av med mitt presentkort på Terra. Annars kommer jag säker tappa bort det, och dessutom så kommer jag nog inte handla i Kramfors nu när jag flyttar härifrån. Satte vi få se om ja kommer hem med en gulorange påse idag. Måste komma ihåg att posta adressändringspapperna med. Sedan äntligen hem och börja packa och greja inför flytten! Kommer bli så skönt att få de överstökat och kunna fokusera på träääääääning :D

Av Josephine - 12 februari 2009 10:49


Each day is a gift and not a given right.

Ovido - Quiz & Flashcards