Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Josephine - 28 juli 2008 21:38

som ja länge planerat så är de dags att skaffa en laptop. helst nu när utlandet väntar på obestämd tid! måste bara ha en så ja kan hålla kontakten med alla där hemma! å dessutom skönt att ha sina egna låtar, bilder å allt sånt privat i en egen dator och inte behöva låna min värdfamiljs dator.


SÅ därför undrar jag om någon har något bra tips på en prisvärd och behändig dator? den ska vara rätt så smidig men behöver ej va så avancerad. Jag ska mest använda den till vardagsgrejer såsom surfa runt, lyssna på musik och film osv. inga specialprogram behövs då ja inte är så haj som ja kanske velat inom high-tech ;) tänkte mig ett pris runt 6000-7000 men skulle ju inte skada om man kunde fynda en billigare =)


Så bring on the tips :D

Av Josephine - 28 juli 2008 17:55

jag börjar bli orolig för min telefonräkning... idag ringde de någon från london igen. någon david tror ja. ja fattar inte varför dom inte kan ta kontakt med mig via e-mail först så ja vet vilka som här människorna är! blir ju helt ställd när någon ringer och svarar på engelska att dom söker efter josephine å sen presenterar sig med ett namn som ja aldrig hört talas om. iaf så tackade ja nej till den familj som helt plötsligt ringde idag. dels för att dom ville ja skulle komma inom en vecka och stanna bara till oktober. och dels för att jag redan hittat en familj som jag är rätt säker på att ja ska ta. helt otroligt att ja reggade mig på den här au pairsidan i lördags kväll och redan ha fått så många bra erbjudanden. 36 familjer hittills är intresserade. helt sinnes. ha hittills tackat nej till 27 familjer så ja ha runt 9 som ja är intresserade av. varav 2 som är riktigt intressanta. som sagt.. ha fått 5 samtal hittills från england. hoppas som fan att de inte är jag som står för dom kostnaderna!! :/ helst eftersom de är familjer som ringt som ja tackat nej till och därför va samtalen helt onödiga..


är de någon som vet hur de funkar? om någon ringer från en hemtelefon i england till min mobil med telia abbonemang här i sverige, hur mycket kostar de mig?? väntar på svar med skräckblandad förtjusning ;)

Ovido - Quiz & Flashcards