Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Josephine - 2 juni 2008 21:36

haha måste visa min otroligt snygga cab-huvudbonad!

grejen va den att ja hade skumspolar i håret när vi skulle cabba upp till solle å lördags. å ja kunde varken släppa ut mina lockar innan vi kunde fara eller åka med spolarna i huvet som dom va. det blåser ju aningen mycke när man åker i såna bilar!  så lösningen blev att ja svepte in min kalufs i en sjal! bosse höll på å dö när han såg mig kom till bilen med denna snygga stil! haha han ba vem fan äre som komma :P kom å peta på mitt huve å tyckte ja inte såg klok ut, men ja bjuder på den ;)

Av Josephine - 2 juni 2008 21:04

jag har väldigt otur med en sak. och det är grannar! hamnar alltid bredvid nå skumma och högljudda personer! till exempel på hällgumsgatan. visst, de är inte världens bästa område. men jag hamnade i lägenheten bredvid en alkoholist och narkoman. KUL! alla kramfors slum å skummisar hälsade på honom jämt. bland andra den där fräscha typen som i sina höga perioder går runt i kvinnokläder och alldeles för små klackskor han köpt av mig på rea. inte att förglömma det sunkiga sminket han kletat på i ansiktet och dom obligatoriska lösnaglarna som sitter kvar på några brungula fingrar. mmm mysigt. en riktig heting!

kan meddela att för en tjej som mig som är hysteriskt mörkrädd å rädd för diverse otäckheter så är de inte optimalt att bo bredvid en sån! vaknade ofta av värsta bråken hos min kära granne. va inte särskilt roligt att ha balkong vägg i vägg med honom heller. varje kväll/natt spela han massa gammal musik och söp. kul när man ska upp å jobba 6 dagar av 7 - nej! en gång så hade han glömt sina ytterdörrnycklar i sin dörr i flera dagar. ja tänkte att du ligger han i hallen död, nerstucken av nån av sina knarkkompisar och ingen vet nåt. va jättenära att ringa polisen flera gånger för det kändes så olustigt att hans nyckelknippa satt kvar i dörren i så många dagar. men en kväll hörde ja nå liv utanför min dörr. då va de min granne i svinfyllan som leds uppför trappen av två damer som tydligen hittat honom liggandes ute i nån slänt tro ja. helt sjukt. men han levde ju iaf. dessutom så bodde de en tjej i lägenheten snett under mig. som seriöst VARJE KVÄLL poppade svinhög musik! ja höll på å bli galen!! aldrig fick man lugn å ro! så det var så otroligt skönt att flytta därifrån!! även fast ja trivdes bra trots allt i själva området. ingen insyn alls från baksidan och hade en stor gräsplätt med fotbollsplan och ån som slingrade sig bakom gräset.


sen flyttade ja ju hit, till edlingsgatan. i samma veva flyttade en utländsk familj in ovanför oss. dom är värre än min alkisgranne. ja ha aldrig varit med om mer högljuddare människor!!! ja vet inte hur många dom är som bor där i den där trean, men dom är hur många som helst tro ja. å livet som hörs från denna familj är obeskrivbar. dom skriker på varann konstant och det smäller å dunsar i golvet (vårat tak) så ibland låter det verkligen som att dom håller på att slå ihjäl varann. ha suttit med telefonen i min hand och varit på väg att ringa polisen minst 3 gånger för jag bli så orolig. de hysteriska skriken och alla dunsar och smällar man hör låter verkligen som en misshandel. dom skriker jämt i trappuppgången med så de bara ekar in i vår lägenhet, springer upp å ner hela tiden. vi har klagat en gång men de hjälper ju inte. hyresvärden skickar ett brev å sen händer inge mer. så att klaga en andra gång känns meningslöst. nu när ja sitter å skriver detta hör jag bråken utifrån deras balkong in genom ventilationsluckan i detta rum. så mycket hörs de! å de spelar ingen roll vilken tid på dygnet de är!! dom bråkar sent på kvällen/natten efter 12. och kan börja 7 på morgonen igen!! förstår inte! sover inte dessa människor?!!! man får icke förglömma dom mornar kring 7 man vaknat av att "någon" plingat på flera gånger på vår dörr och ryckt i handtaget för att sedan försvinna i trappan upp. hmm UNDRA vilka de kan vara som håller på?!! väldigt svårt att gissa. jag blir så less.... har dessutom en dam med hund som skäller varje jävla morgon. ja hunden alltså. inte damen haha =)


 KUL JUL.

Av Josephine - 2 juni 2008 20:41

idag loggade ja in å såg att 2 av mina 3 par skor som låg kvar på tradera är budade på! jättekul!! så nu är snart 5 av mina 6 par sålda. så himla bra att någon annan får användning av skorna. ja använder ju inte dom ändå så de spela ingen roll att dom säljs för så lite. huvudsaken nån får nytta av dom!


http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=597556&listtype=0

Av Josephine - 2 juni 2008 20:21

Shit pommes vilket VÄDER vi ha haft!!! helt sjukligt bra väder igår, såklart typiskt att man skulle ha superbakishuvudvärk! va 28 grader, I SKUGGAN! helt otroligt. ja å mattis parvlade oss ner på stan för att handla lite kött å tzatziki å en given isklass som vi avnjöt på stan. sedan gick vi hem å grilla. underbart gott! just de ja. började även att blö näsblod på stan. KUL! jäkla dyngnäsa man ha som ba braka ihop ibland. men tur ja hade en servett till hands. slutade rätt snabbt men inse paniken!! huvva, hoppas ja blött klart på ett tag nu. blödde även torsdag kväll. så nu tycke ja de få va nog!


idag så ha ja haft världens struldag nummer ett!!! började med att mamma ringde å väckte mig före nio. hon undra om ja skulle med henne på stan å greja med lite inför andreas student på torsdag. eftersom ja låg å sov tyckte ja inte de lät som en underbar ídé direkt haha. jag gick upp en timme senare å ringde mamma. ja hade jättemycke ärenden ja skulle göra idag innan ja börja jobba kl 1 så ja tänkte att de vore perfa å åka med mamma ändå. hon kom å hämtade mig typ 25 över 10. ja drog bara på mig lite kläder tog telefonen å plånboken. ingen nyckel tog ja med för ja tänkte att ja komma hem så fort ändå. mathias låg fortfarande å sov. ja, vi for ner på stan, ja gick på systemet eftersom ja fått i uppdrag att handla inför ölbrännbollen imorn. kommer tillbaks till bilen å mamma undra om ja ska följa med på dollar. visst säger jag, jag börja ju inte förrän om  2 timmar ändå. vi lalla runt där å min moder skjutsa hem mig typ halv 12. hon släpper av mig och jag går in i trappuppgången. jag tar i dörren och den är LÅST. tänkte va fan, börja plinga på. å ska precis ta upp telefonen å ringa till mattis då ja upptäcker att FAN JA HA GLÖMT TELEFONEN I MAMMAS BIL! ja springer ut men mamma har redan farit! ja ser hon brassa nerför backen så de är kört! HELSIKKE VA SKA JAG GÖRA NU DÅ?! jag är utelåst, ingen hemma å har ingen telefon! så det blev ju bara för mig att halvspringa ner på stan igen för att låna telefon på weddan! så där ilar jag in på jobbet, snabbhejar på kenneth å förklarar situationen! ringer min moder som är på konsum å har min telefon med sig. ringer sedan mathias som självklart ha kommit hem redan!! grattis, varför va han tvungen att åka bort JUST då jag är på väg hem. suck. måste iaf vänta till mamma handlat klart, stackars mammi fick stressa för min skull. nu är alltså kl över 12. ja kommer hem 12.15 och börjar jobba om 45 minuter. kan upplysa er om att ja INTE va på bra humör! hade inte ätit något på hela morgonen så ja hade en halvtimme på mig att sminka mig, klä om för arbete och äta! tar minst 10 minuter att gå ner på stan och skulle dessutom hinna gå in på terracotta för att väga 3 par skor och köpa emballage för traderasaker som ja sålt. INNAN KL 1!!! helt sjukt. å vad händer. jag hinner. är till å med 10 minuter tidig till jobbet! halleluljamoment! vilken start på dagen alltså. helt sjukt.


Ovido - Quiz & Flashcards