Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Josephine - 14 maj 2009 20:41

Såg att jag fått en kommentar idag på ett inlägg jag skrev när jag satt på Arlanda i höstas när jag for till England mot aupairäventyret! Tjejen lämnade ingen svaradress så jag svarar här =)


åh vad roligt att åka som au pair! funderar själv mycket över att göra det men har inte riktigt bestämt mig än. har du mycket barnerfarenhet sen tidigare? :)

av em den 14 maj 2009 kl 19:58

 Jag tycker absolut att du ska åka om du känner att du vill prova på! Jag ångrar inte ett dugg att jag åkte som aupair även fast jag inte stannade så länge som jag trodde. Man får otroligt perspektiv på saker och ting och lär sig mycket om sig själv! Min barnerfarenhet, förutom visst ansvar för mina yngre systrar, var att jag praktiserat och jobbat på ett dagis 2 månader. Jag kan tipsa om en bra sida om du funderar på att åka privat, www.aupair-world.net Där lägger man gratis in en annons om sig själv och där matchar man med familjer som också lagt in annons. Här hittade jag min familj =) Tveka inte att fråga om något mer om du har några funderingar.


Av Josephine - 14 maj 2009 20:35

Alltså. Visst finns det få alkoholhaltiga drycker som smakar så underbart gott och läskande som Bacardi breezer pineapple? Nu mina vänner har jag hittat lösningen för de som inte kan dricka alkohol av någon anledning men ändå saknar breezern. FANTA PINEAPPLE. Den smakar precis som breezer :D Den måste jag prova grogga på 8-) Haha! Hittade den på Ica Kvantum först och sedan på Coop Forum i Övik. KÖP!



Av Josephine - 14 maj 2009 12:51

Jag hade en otroligt läskig mardröm inatt. Nu vet jag hur det känns när man är på väg att köra ihjäl sig kan jag meddela. Det var så fruktansvärt hemskt!! Inte konstigt att jag är så himla åkrädd.


Det var iaf masse, robert, jag och 2 andra som jag inte vet vilka det var, som åkte i en bil mot Kramfors från Kvantumhållet. Masse körde, jag satt fram och dom andra bak. Det var superhalt ute och vi hade sån hög fart att vi kunde inte bromsa in för då tappade vi kontrollen över bilen. Vi kunde heller inte svänga så det var världens vansinnesfärd! Alla höll sig lugna i bilen utom jag som var panikslagen! Plötsligt ser jag att vi kör rakt in i något som skulle föreställa Ödskurvan, alltså en stor bergsvägg, och vi kan varken sakta in eller svänga. Jag skriker och ber en bön men vet att nu dör vi. Nu är livet slut. Men! Då studsar bilen ut mot vägen och vi klarar oss.

Här tror jag att jag vaknar. Men jag var helt förstörd! Sån otroligt dödsångest man hade!!! Känner mig alldeles skakad fortfarande fast det var flera timmar sen. Usch..


Kör försiktigt!!


Ovido - Quiz & Flashcards