Alla inlägg under juni 2008

Av Josephine - 17 juni 2008 22:00

alltså jag blir galen. ja ha en mp4 som inte funkar att koppla in på denna dator. när ja stoppa i usbkabeln från min walkman till datorn så hoppa de upp en fönster på dataskärmen där de står att ja kopplat till den och frågar om ja vill spela upp filerna eller utforska dom. väljer ja något av dessa alternativ så händer ingenting. inte heller dyker den upp på "den här datorn" så det är helt omöjligt för mig att komma åt eller lägga in filer på den. FATTAR INTE!! varför går de inte?!


kan inte nån teknisk kunnig människa hjälpa mig förstå vad problemet är? o:)


ha inte fått till att få in nån film på den heller. som ja gärna vill ha. värsta praktiskt ju! men självklart så fattar man ju inte hur man gör... suck..

Av Josephine - 17 juni 2008 21:52

jiiiihaaaa! äntligen kommer ja in på min bloggsida :D som sagt haft virus på datorn så man inte kom in nånstans typ. otroligt irriterande. men igår så blev den frisk igen!


orkar inte rabbla upp vad som hänt sen sist. kan inte påstå att de är mycket. vet bara att ja är oerhört less och nästan grinfärdig för ja känner att ja står still i utvecklingen.. vill bara bort! helst nu men ännu hellre redan igår!! pratat med linn ikväll och känner mig peppad att börja ta tag i mitt så kallade liv. de är verkligen nu eller aldrig känns de som.

Av Josephine - 8 juni 2008 21:33

nä nu känner ja att det börjar närma sig. september och världen!!

någon som vill tipsa om nå bra ställe att bo på i norge? vart i norge ska ja satsa på att åka? kan tänka mig vilken stad som helst faktiskt. ser både för och nackdelar med att bo på en lite mindre ort. vore kul att höra från någon som faktiskt jobbat i norge och bott där en längre tid.

vill helst jobba inom industri så man kan jobba skift och mycke så man kan håva in C A S H!!


All information, liten som stor är välkommen :D


för er som också har planer på norge kan ja tipsa om sajterna finn.no och nav.no. även grensetjensten.no är bra att gå in på.


ha hittat denna länk med


http://www.ressidan.com/norge/Jobba_i_Norge.pdf


står rätt bra i den =)

Av Josephine - 8 juni 2008 21:25

alltså allvarligt. jag vill spela. NU!! men ne. ingen som är på! bara liie och jag som är så jäkla sugen! dessutom finns de ingenstans att spela... bara på flogsta som vi hittat en volleybollplan! men dom ha ju stängt på kvällen och tar dessutom inträde.


så om nån här i kramfors är sugen på en volleybollmatch så är de bara att anmäla sig till oss :D

Av Josephine - 8 juni 2008 18:58

ja har varken haft lust eller möjlighet till att uppdatera dom senaste 6 (!!) dagarna. vår dator har fått äran att vara tillhåll för ett megavirus som gör att inget funkar. vi väntar på en diskett från dell så vi kan formatera om den ordentligt. den kommer förhoppningsvis imorgon så då hoppas ja vi få ordning på den här mackapären!!


va ha hänt sen sist??

  • Andrea tog studenten i 30 gradig hetta i torsdags!
  • Äntligen hälsat på Sanna och spenderat hela kvällen/natten på hennes mysiga balkong. Sedan kom Daniel hem och sprätta champagne mitt i natten. det va roligt :) måste göras om.
  • Liie och jag har varit duktiga och börja promma! hittills ha vi gått 3 gånger på 4 dagar, varav en på 2 timmar och dom andra på en timme vardera. dutti vi är :D bara att fortsätta nu när vi kommit igång!
  • Tias och jag ha haft picknick och kortspel i kfors enda park!
  • Spel nintendo wii så ja ha fått tennisarmbåge haha :D
  • Ätit god mat hos modern!
  • Fått tillbaka på skatten! spara spara....
  • Sprungit häcken av mig på jobbet!

så detta va min vecka då. summerat i 8 punkter. visst blir ni avis på mitt otroligt innehållsrika liv?? haha ;P


bjuppa på två bilder från tidigare idag! frågesport å fruxo in tha park!!


Av Josephine - 2 juni 2008 21:36

haha måste visa min otroligt snygga cab-huvudbonad!

grejen va den att ja hade skumspolar i håret när vi skulle cabba upp till solle å lördags. å ja kunde varken släppa ut mina lockar innan vi kunde fara eller åka med spolarna i huvet som dom va. det blåser ju aningen mycke när man åker i såna bilar!  så lösningen blev att ja svepte in min kalufs i en sjal! bosse höll på å dö när han såg mig kom till bilen med denna snygga stil! haha han ba vem fan äre som komma :P kom å peta på mitt huve å tyckte ja inte såg klok ut, men ja bjuder på den ;)

Av Josephine - 2 juni 2008 21:04

jag har väldigt otur med en sak. och det är grannar! hamnar alltid bredvid nå skumma och högljudda personer! till exempel på hällgumsgatan. visst, de är inte världens bästa område. men jag hamnade i lägenheten bredvid en alkoholist och narkoman. KUL! alla kramfors slum å skummisar hälsade på honom jämt. bland andra den där fräscha typen som i sina höga perioder går runt i kvinnokläder och alldeles för små klackskor han köpt av mig på rea. inte att förglömma det sunkiga sminket han kletat på i ansiktet och dom obligatoriska lösnaglarna som sitter kvar på några brungula fingrar. mmm mysigt. en riktig heting!

kan meddela att för en tjej som mig som är hysteriskt mörkrädd å rädd för diverse otäckheter så är de inte optimalt att bo bredvid en sån! vaknade ofta av värsta bråken hos min kära granne. va inte särskilt roligt att ha balkong vägg i vägg med honom heller. varje kväll/natt spela han massa gammal musik och söp. kul när man ska upp å jobba 6 dagar av 7 - nej! en gång så hade han glömt sina ytterdörrnycklar i sin dörr i flera dagar. ja tänkte att du ligger han i hallen död, nerstucken av nån av sina knarkkompisar och ingen vet nåt. va jättenära att ringa polisen flera gånger för det kändes så olustigt att hans nyckelknippa satt kvar i dörren i så många dagar. men en kväll hörde ja nå liv utanför min dörr. då va de min granne i svinfyllan som leds uppför trappen av två damer som tydligen hittat honom liggandes ute i nån slänt tro ja. helt sjukt. men han levde ju iaf. dessutom så bodde de en tjej i lägenheten snett under mig. som seriöst VARJE KVÄLL poppade svinhög musik! ja höll på å bli galen!! aldrig fick man lugn å ro! så det var så otroligt skönt att flytta därifrån!! även fast ja trivdes bra trots allt i själva området. ingen insyn alls från baksidan och hade en stor gräsplätt med fotbollsplan och ån som slingrade sig bakom gräset.


sen flyttade ja ju hit, till edlingsgatan. i samma veva flyttade en utländsk familj in ovanför oss. dom är värre än min alkisgranne. ja ha aldrig varit med om mer högljuddare människor!!! ja vet inte hur många dom är som bor där i den där trean, men dom är hur många som helst tro ja. å livet som hörs från denna familj är obeskrivbar. dom skriker på varann konstant och det smäller å dunsar i golvet (vårat tak) så ibland låter det verkligen som att dom håller på att slå ihjäl varann. ha suttit med telefonen i min hand och varit på väg att ringa polisen minst 3 gånger för jag bli så orolig. de hysteriska skriken och alla dunsar och smällar man hör låter verkligen som en misshandel. dom skriker jämt i trappuppgången med så de bara ekar in i vår lägenhet, springer upp å ner hela tiden. vi har klagat en gång men de hjälper ju inte. hyresvärden skickar ett brev å sen händer inge mer. så att klaga en andra gång känns meningslöst. nu när ja sitter å skriver detta hör jag bråken utifrån deras balkong in genom ventilationsluckan i detta rum. så mycket hörs de! å de spelar ingen roll vilken tid på dygnet de är!! dom bråkar sent på kvällen/natten efter 12. och kan börja 7 på morgonen igen!! förstår inte! sover inte dessa människor?!!! man får icke förglömma dom mornar kring 7 man vaknat av att "någon" plingat på flera gånger på vår dörr och ryckt i handtaget för att sedan försvinna i trappan upp. hmm UNDRA vilka de kan vara som håller på?!! väldigt svårt att gissa. jag blir så less.... har dessutom en dam med hund som skäller varje jävla morgon. ja hunden alltså. inte damen haha =)


 KUL JUL.

Av Josephine - 2 juni 2008 20:41

idag loggade ja in å såg att 2 av mina 3 par skor som låg kvar på tradera är budade på! jättekul!! så nu är snart 5 av mina 6 par sålda. så himla bra att någon annan får användning av skorna. ja använder ju inte dom ändå så de spela ingen roll att dom säljs för så lite. huvudsaken nån får nytta av dom!


http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=597556&listtype=0

Ovido - Quiz & Flashcards