Alla inlägg den 5 april 2009

Av Josephine - 5 april 2009 17:22

Nedräkningen till 23 maj har i allra högsta grad börjat. Det känns heldrygt att stå ut så länge i denna arbetslösa misär. Jag blir så fruktansvärt förslöad och energilös av att sitta hemma dag ut och dag in. Jag står inte ut längre snart. Otroligt skönt iaf att man har ett mål och slut. Längtar ihjäl mig till Portugal!


Var på arbetsförmedlingen i torsdags på möte om arbetsgaranti för ungdomar. Lämnade stället frustrerad. Jag har inte ens 7 veckor kvar som jag kommer stå inskriven på arbetsförmedlingen eftersom jag sedan skrivs ut och far till Portugal. Nu visade de sig att eftersom jag stått som arbetslös i 3 månader så måste jag ingå i arbetsgaranti för ungdomar. Det betyder att jag istället för att fortsätta stämpla på min akassa som jag själv betalat för, så måste jag få pengar från försäkringskassan istället!! Det är helt sjukt. Jag får inte fortsätta stämpla helt enkelt, fast jag har mina dagar kvar! Det känns helt fel att behöva få pengar från försäkringskassan när det känns som att dom ha nog med problem och lite pengar. Inga undantag kunde göras i mitt fall där jag bara har några veckor kvar som arbetslös. Jag måste ingå i detta. Vilket betyder att jag nu kommer få min nästa utbetalning typ 19 maj av försäkringskassan. Kul, kul jul. Onödigt värre. Snacka om att denna regering gör allt för att försvaga akassan och dess medlemmar. Säkert många som går ur akassan nu eftersom dom inte ens får använda sig av den FAST man har dagar att ta ut. Sjuuuukt sjukt.


Nä. Så är läget. Nu ska jag dona lite middag!


Ovido - Quiz & Flashcards