Alla inlägg den 1 september 2008

Av Josephine - 1 september 2008 19:33

idag ha ja fått massa gjort! å ändå känns de som att ja ha så himla mycke tid över. jag skulle aldrig klara av å vara arbetslös. herregud va segt daga gå. ja ha tvättat 9 maskiner med tvätt. allt möjligt som jag kan tänkas ha med nu när ja ska packa. ja ha till å med varit ner till förrådet å rotat runt bland vinterjackor å halsdukar/mössor/vantar för å se om det är nåt ja behöver ha med och tvätta. sedan hämtade ja upp min andra stora resväska med så nu står alla tre väskorna här och väntar på att bli packade =) jag har ringt till a-kassan en sista gång för att kontrollera om de är några dryga papper jag behöver skicka in innan jag far. behövs bara ett arbetsgivarintyg sen är ja slut på akassepappersinskickande på ett tag :P sedan ringde ja elgiganten å satt i telefonkö i evigheter. tänkte höra lite hur de funka med min försäkring som ja tecknade på laptopen. tydligen så sparas mitt kvitto i deras databas så jag behöver inte ens hålla reda på kvittot i 3 år. DET tyckte ja va bra! har även ringt och bokat klipptid. på måndag kl 10 är de dags. skönt å va nyklippt då man far. mitt hår är i seriöst behov av uppfräschning på den fronten. hmm let´s see, vad mer ha ja ådstakommit denna måndag. JO. jag råkade dränka boxerdosan och tvdosan med fanta mango när ja skulle sätta mig ner och äta framför the tele. KUL!! alltid nåt som ska jeflas. hoppas mathias inte märker nåt 8-)

Av Josephine - 1 september 2008 14:12

såg nyss lite på oprah, dagens program handlade om olika sorters cancer. hypokondriker som jag är så sitter jag nu och granskar varje liten fläck på min kropp. ja är väldigt illa till mods och är faktiskt rädd. bröstcancer finns i min familj och jag har ett födelsemärke som ser lite konstigt ut. jag föddes iofs med det märket men iaf. usch. nästan så jag vill boka tid hos en hudläkare bara för att kolla.. varför måste de finnas cancer? det är en sån läskig sjukdom.

Av Josephine - 1 september 2008 12:13

jag gillar icke tvättstugan här. för de första så är de litet och har inte ens ett torkrum. det som finns är 3 tvättmaskiner, en torktumlare och ett litet torkskåp. så de är drygt att torka kläder. ja brukar slänga in sängkläderna i torktumlaren för hänger ja upp de i minitorkskåpet så får inget annat plats typ. iaf. ja slänger in sängkläderna i torktumlaren å börjar greja på med kläderna. plötsligt kände ja att de luktar bränt, och inte va de lite heller. tänkte va fasen är de som luktar... TORKTUMLAREN. jippi jihoo! den ha fått nå frispel å stinker verkligen bränt. ja slår av strömbrytaren å tar ut mina lakan å påslakan. å dom luktar ju urkaspurkas av rök! snacka om att jag blir less. 6 maskiner blöt tvätt å ingen torktumlare. hallelulja moment.

Av Josephine - 1 september 2008 11:09

promenad, konsum, handling, första tvättrundan och frukost med nybakad baguett har jag hunnit med hittills idag! de känns så himla konstigt att inte gå till jobbet. har inte fattat än att jag slutat.. man har helt plötsligt så mycket tid över!

Av Josephine - 1 september 2008 08:48

man är ju väldigt clever som bokar tvätttid kl tio när man inte ha något tvättmedel eller sköljmedel hemma. så nu måste ja masa mig ner på homebuy bara därför denna tiden. dryyygt. ja å pensionärerna liksom..

Ovido - Quiz & Flashcards