Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Josephine - 13 augusti 2008 22:43

imorgon ska ja försöka bocka av

  • ringa eures advisor
  • årsförbrukning av p-piller
  • vårdcentralbesök
  • boka flyg

sen är ja ju typ nästan klar :P

Av Josephine - 13 augusti 2008 20:31

 Nu kan jag stryka lite saker på min lista!!


  • Prata med Försäkringskassan dom hade inte mycke att säga
  • Prata med A-kassan fått mycket klarhet i de ämnet, finally!
  • Kolla upp tilläggsförsäkringar kostar 800 spänn för 60 dagar...
  • Boka flyg den 7 eller 8 sep + boka flyg den 21 december. Man måste va ute i tid för att va säker på flyg hem till jul ;)
  • Gå till tandläkaren + eventuell lagningstid :( JAG KLARADE MIG!!
  • Ringa Eures Advisor
  • Fixa en årsförbruknings av p-piller
  • Säga upp mitt Teliaabbonnemang kan sägas upp i början på september
  • Prata med Krambo
  • Säga upp en bokklubb (som ja eg inte vill va med i) kan sägas upp i början på september
  • Avanmäla tvinnehav ( ja ja betalar tv-avgift)
  • Köpa en digitalkamera
  • Köpa en laptop Hp pavilion dv6000
  • Skriva ett kontrakt mellan mig och Mathias. Eftersom lägenheten fortsätter stå på mig och han ska bo där. Man vet ju aldrig om vi blir ovänner eller nåt å han vägrar betala räkningarna som står i mitt namn. Man måste tänka på allt you know :P
  • PACKA. omöjlighetsuppdrag numero uno!!!!


Det börjar dra ihop sig. 4 veckor kvar exakt idag :D

Av Josephine - 13 augusti 2008 20:09

idag har jag varit duktig! gjort både de ena och andra som jag dragit mig för att göra men måste. tiden går så fort. började med att ringa till akassan. finns inget värre. telefonköer, växelfolk man måste förklara saker för,man blir bortkopplad å man slussas runt till alla möjliga och till slut kommer dom fram till att man ska prata med den som man först pratade med. suck! men till slut hamna ja hos en kille som va jättetrevlig! hjälpte mig förstå vad ja ska göra. enligt honom kan jag vara borta i upp till ett år för att behålla akassan och kunna stämpla upp mina sparade dagar sen när ja kommer hem. perfekt. men såklart glömde ja fråga de ja undrat hela tiden. om ja fortfarande ska betala akasseavgiften medan ja är borta. men det antar jag att ja måste. jaja. gud vad ingen kommer tycka detta är intressant att läsa haha!


nu ska ja uppdatera min förberedelselista ja gjorde för ett tag sen :D

Av Josephine - 13 augusti 2008 10:02

inatt fick ja oväntat besök i mitt sovrum. de va en irriterande husfluga som surra runt å attackerade mig i min sömn. det är så extremt enerverande med en fluga som surrar och anordnar luftstrider mot mitt huvud/öra. ha knappt kunnat sova nåt sen tidigt imorse. men tur man ha sovmorgon :D hade tänkt gå ner tidigt på stan så ja hinner med att gå på vårdcentralen och försäkringskassan innan jag börjar jobba kl 1. få se om ja hinner. är ju världens regn ute lägligt nog så är inte så sugen på att gå ut...

Ovido - Quiz & Flashcards