Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

Stjärntecken - stämmer det verkligen?

Av Josephine - 13 februari 2009 12:19

Jag är lite av en sucker för stjärntecken. Lite av den anledning att jag att beskrivningen för mitt tecken, skytten, stämmer läskigt bra. Hittade nyss en sida via wikipedia, där dom skriver om tex skytten. Exakt varenda grej stämmer exakt. Det är sjukt. Nu så tycker nog en del att stjärntecken är skrivna så dom ska passa alla. Men vissa saker som beskrivs detaljerat är så exakt det kan bli på mig.


Sagittarius is the more buoyant, peppy sign. It is quite curious, adventurous and enterprising. It can sometimes be a little restless, perhaps impatient. Personal freedom is quite important in this sign, and these natives do not appreciate suffocating or oppressive situations. There's often a great love of travel. Being rather confident in itself, in a difficult chart it can become quite patronizing, conceited, strongly opinionated or dogmatic.

It is mostly a learned sign, focused and zealous in whatever piques its curiosity. It tends to be visionary and far-sighted, able to go to great lengths and make things happen, if it really wants to. These natives can be quite bold. It tends to be a humorous sign, sometimes somewhat childish in demeanor. Sagittarians are social creatures by nature, but a more reserved focus in the chart can have some exception to this.

There's a philosophical inclination in this sign, and often a basic positive and rather optimistic character. A sense of fair play is usually prominent here, and with serious Saturn influences it often seeks to find its vocation in judicial affairs.

Unlike other signs, notably the earth ones, Sagittarius usually does not require a lot to feel good with himself. It can nevertheless get distressed by unusual adversity. Even if all is good, it does like to dream and push himself to something bigger. It still needs a well-focussed chart to truly push this to some bigger, successful conclusion.


Aaaaah det är skrämmande :P Nu kanske många inte ens orkade läsa igenom det där och säkert inte heller bryr sig ett skit. Men jag bloggar ju för min egen skull och jag tycker det är intressant. Förstår ni inte vissa engelska ord så rekommenderar jag www.tyda.se =)


Alla som känner mig håller nog med om att jag är otroligt otålig och rastlös, för det mest glad och positiv, aldrig blir nöjd utan hela tiden strävar efter något mer/större, jag har barnslig och har humor, otroligt nyfiken och äventyrlig och vill resa! Sedan är jag nog rätt nedlåtande fast jag kanske inte vill vara det och självbelåten 8-) Haha. Och jag vägrar ju ge med mig när någon inte håller med mig, för jag tror/vet alltid att jag har rätt haha!! =)


Men ni gillar ju mig ändå? Eller...? :P


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josephine - 6 juli 2010 13:28

Århundradets low har infunnit sig. Jag vill dö. På riktigt. När man trodde mardrömmen var över så verkar den bara ha börjat. Palla inte mer. Orkar inte. Vill inte. Lämna mig ifred. Vad kan jag ha gjort denna främling för ont så att denne får energi a...

Av Josephine - 1 juli 2010 17:42

Gick man in på min blogg igår så kunde man se att min blogg blivit hackad. Alla mina användarkonton som jag har på internet blev hackade av en 30årig gift man från Indonesien. Min facebook, hotmail och bloggen blev alla utsatta för byte av lösenord o...

Av Josephine - 24 oktober 2009 00:09

Wow inlägg två dagar i rad :O Det var ett tag sen man hade sån lust att skriva nåt :) Imorn är det lördag och jag är sjukt laddad för fest!! Ska till Friday på förfest sedan antingen Palace eller Kåren. Hoppas det blir lite skandaler eftersom de...

Av Josephine - 22 oktober 2009 19:07


Lycklig människa just i detta nuet. Jag klarade min första tenta!!! Helt otroligt med tanke på att jag inte pluggade något inför tentan. Vet inte hur jag lyckades men jag fick iaf 60 poäng av 80 möjliga varav 48 poäng va gränsen för godkänd. Vil...

Av Josephine - 10 oktober 2009 15:16


Ja mina vänner, livet rullar på här nere i Käälma som dom säger!  Har hunnit med en tenta i affärsredovisning som jag körde helt utan plugg innan eftersom jag glömt hur man pluggar. Har jag tur så klarar jag den! Nu kör vi hårt med finansiering och k...

Ovido - Quiz & Flashcards