Alla inlägg under juli 2008

Av Josephine - 12 juli 2008 14:56

här sitter jag i sthlm och ha de gött! så underbart att va ledig en hel helg :D vi ska snart ta pendeln in till stan å leta upp en mysig restaurang. kanske att vi åker till grönan och går på sommarkrysset, time will tell.


igår så va ju iaf intervjun för New York. svårt att säga hur det gick. är iaf väldigt stolt över att ens kommit till intervju. var över 100 ansökningar och dom valde ut dom 6 bästa. så jag har 16.666% chans att få de haha :D var lite kluriga frågor som, vad hade du för uppfostran, vad har dina föräldrar för fritidsintressen, kan du laga mat åt småbarn, senaste lästa bok osv vidare. haha man blir så blank i huvet när man är nervös och vet att allt som jag säger kommer vara avgörande. samtidigt som man ser två helt främmande personer skriva i ett block vissa valda meningar jag säger. shit alltså. dom var iaf hur trevliga som helst och jag tror alldeles säkert att vi skulle komma överens om jag nu får jobbet.


nä nu ska jag piffa lite och vi ska ge oss ut i vimlet!!



Av Josephine - 9 juli 2008 21:35

fin sommar vi har. spöregna nu.

Av Josephine - 9 juli 2008 21:28

jag är så dålig. så jäkla slöööö! ja ha inte rört resväskan ÄN! alltså allvarligt talat binis du MÅSTE ta tag i detta nu för du har bara ikväll på dig att packa. INSE KVINNA!!!


tror ni jag fatta vinken? NE.


kan inte nån komma å packa åt mig?? :D

Av Josephine - 9 juli 2008 19:45

helt otroligt vad jag varit trött idag. det känns att man sovit riktigt dåligt ett bra tag nu. trodde på fullaste allvar att jag skulle somna ståendes idag. riktigt jobbigt. men dagen tog slut iaf och ja susade hem för att göra middag. blev soyabugare med bröd. riktigt gott! kände knappt någon skillnad. så det kan ja rekommendera om man vill vara lite nyttigare i onyttigheten ;)


måste verkligen ta tag i den andra packningen på en vecka nu.. far ju till sthlm imorn efter jobbet. ja ha pinsamt nog inte ens packat upp sen svall i helgen. så ha ja tur behöver ja bara stänga väskan igen och vara klar på nolltid haha =) ingen tvätttid fanns de heller. ja som ville tvätta innan imorn, men icke picke pö. få köra en handtvätt i badrummet istället då.


nä ja borde verkligen packa nu, för sen är de massa bra på teven som ja inte vill missa. project runway är veckans höjdpunkt! synd man inte ha nå smaskigt att mumsa på i soffan, men ja klarar mig tyvärr nog ändå.


nu PACK ON!

Av Josephine - 8 juli 2008 19:53

KL 12 på fredag kan min framtid avgöras.

Av Josephine - 7 juli 2008 19:13

loggade in på hotmail idag när ja kom hem. å vad såg jag? JO inkorgen 1 nytt... hjärtat började slå. finns bara två som har denna mejladress. å de är aupairfamiljerna. new york frågade efter mitt telenummer. klantigt att glömma skriva med de i ansökan men nu har dom de iaf :D hoppas dom ringer..

Av Josephine - 6 juli 2008 22:18

jag har fått ett mejl från familjen i New York. dom ska återkomma med besked. hmm hur ska ja tolka de :P haha. men dom svarade ju iaf =) få ta å ha lite is i magen. vore helt underbart om man iaf fick komma på intervju!

Av Josephine - 6 juli 2008 22:02

ska försöka mig på att sammanfatta min helg i sundsvall utan onödiga ord.


Lördag!

buss, helvetesbacke, kallt, regn, shopping, fulsnygg kjol, texasbuffe, mera shopping, godis, konsum i haga, have a nice day, spöregn, cider,dusch, breezer, Med andra ord, piggelindrinkar, pepparchips, vinst, mera sprit, ingång, öltält, bajamaja, e-type, konserthoppning, ragga upp jeanskille med keps, pinsamt, utpekad, finsk-norsk umebo, mingel, heliumballongletande, skumparty, assshejk, bungyjumplängtan, nachotallrik, 10 grader, hemgång, galningar som sov i backen, tömning, surrning, sova!


Söndag!

vakna, skvaller om gårdagen, uppfräschning, coca cola, packa, ner på stan, ännu mera shopping, fynd, friscomål utan dressing på max, babben larsson åt vid bordet bredvid, snålblåst, duggregn, musik i tunnel i stormvind, cola utan mcflurry, klantig personal, sista shopping, helvetesbacke för 1000 gången, packa in i bilen, promenad till järnvägsstation, åker hem, kebabrulle från jakten, film, sova, film, blogga.

Ovido - Quiz & Flashcards