Alla inlägg under augusti 2008

Av Josephine - 6 augusti 2008 19:13

precis så känner jag mig idag!!

kom till tandis lite tidigt. satt å hade nervösa ryck i tummen innan jag blev kallad in till den fruktade stolen. väl inne så röntgar dom ju som vanligt. de gör så jäkla ont när man ska tugga på den där plattan och de känns som att plattan håller på att skära ner i käkbenet typ. tårarna bara rann av smärta. men iaf. när hon väl ska kolla på dom röntgenbilderna så ser allt jättebra ut! jag kände vågen av lättnad skölja över mig! inte ett endaste hål eller tillstymelse till hål heller. hon tyckte allt såg jättebra ut. inga visdomständer va på g heller. hoppas man slipper den skiten :P så JAG KLARADE MIG!!!!! helt enormt va skönt allt känns nu! va så himla säker på att ja hade hål i en tand men icke de! YES. fick 300 kr i tandläkarrabatt också så besöket gick på bara 242 kr :D perfa!

ingen är lyckligare än mig just nu!

Av Josephine - 6 augusti 2008 08:04

jag kan inte sova.

anledning - jag ska befinna mig i tandläkarstolen om 3 timmar!!

vill verkligen inte, men ja vet ju att de är nödvändigt. kan ju inte fara utomlands ett år utan att kolla upp tändernas hälsa. är inte så sugen på att slå mig ner i en tandläkarstol i england direkt ifall de skulle va nåt som börja jäklas. säger tandhygienisten att ja ha hål, då lova ja att ja komma bryta ihop. är så himla rädd för allt som har med tandläkarverktyg att göra!! huvva. ryser av bara tanken. dessutom är de ju som bekant inte gratis direkt å laga tänder. blää. då lägger man hellre pengarna på annat men då bli man ju tandlös till slut å få leva på puréer, gröt å välling. å de ha ja ju inte direkt lust med heller så de är väl bara te å bita i de sura äpplet medan ja fortfarande har några tänder kvar :P

Av Josephine - 5 augusti 2008 12:10

vilken morgon!! jag tänkte viga min förmiddag till att börja bocka av min lista som ja gjorde för ett tag sen på saker ja måste göra innan jag far till england den 10/9. hittills har jag:

  •  bokat en tandläkartid imorgon 11.10 ska gå på 565 spänn för en undersökning. JIPPI.
  • ring till akassan för att få klarhet där. slussades runt till 4 olika personer som alla sa olika saker. JÄTTEROLIGT. när ja väl kom rätt så sa hon att dom inte hade telefontid så ja är tvungen att ringa imorn istället. helt otroligt
  • sitter för närvarande i telefonkö till försäkringskassan. just nu är ja nr 134 i telefonkön. väntetiden beräknas ta 26 minuter. inga kommentarer..

Av Josephine - 5 augusti 2008 09:57

helt seriöst. när man bor i lägenhet så slipper man såna där dryga grejer som att skotta å klippa gräs. mm visst, men istället så blir man väckt varenda gång gräset klipps eller snön skottas liks förbenat! VARFÖR måste dom klippa gräset så tidigt på morgon?? de kan dom väl lika gärna göra senare på dagen tycker man! nä istället kör dom igång vid 8 när de vankas gräsklippning. man få nå psykbryt på sånt. höra de där jäkla ljudet å de låter som att dom står i vardagsrummet å trimmar blommorna liksom. snöskottningen förstår ja att dom måste ta så himla tidigt, för folk måste ju kunna ta sig till jobb å allt vad det är. men ingen ha väl hindrats att ta sig ur hemmet pga gräs?

- förlåt att ja kom för sent men de va ingen som hade klippt gräset hemma hos mig.

Av Josephine - 5 augusti 2008 09:44

Så tror ja att mina nya dator heter. haha man märker att ja ha koll :) ja tog nog den mest för att killen i butiken hade en sån å för att den va snygg :P så nu är ja 10000 fattigare men en dator rikare! vi flirta till oss två dataväskor också, dom kosta 600 eg för EN men vi fick två för sammanlagt 300 :D sug på den! tog en jäkla försäkring på skiten med. fick 3 år helförsäkring för priset av ett års försäkring, 1495:-. vet inte om ja va dum eller smart som tog den. men med tanke på att det förhoppningsivs händer en hel del dom närmsta tre åren, så är de kanske inte så dumt! Dom reparerar den gratis vad ja är skulle klanta till de med, och går de inte att laga å får ja en ny laptop,  å de tyckte ja lät rätt bra :P


resan dit. behövs kommentarer? SJÄLVKLART började de regna. och inte lite heller!! visserligen i timrå, men vindrutetorkarna stannade rätt över linns synvinkel. KUL. vi såg inte ett skit å där sitter vi som två gammkäringar och glo ut genom rutan en centimeter ifrån den haha. vi kom iaf fram. men kan meddela att det var med nöd och näppe! helt otroligt.


hittade ingenting roligt att shoppa. köpte en mysig lila huvis på cubus och två adresslappgrejsimojs till resväskorna och en fodral till boardingpasset, passet och andra småkort som man kan behövs när man flyger. smart. å en bh. skitkul shopping, inte =) linn fynda hon! å butiksbiträdet höll på å blåsa hon på 50 spänn men där va man lyhörd minsann! haha. så till slut fick hon betala rätt summa.


sen gick gårdagen mest åt till att finurla med min nya laptop, byta namn på exakt alla låtar i sann liie-anda. å sorterade allt i fina mappar. så nu ska de bli ordning på torpet minsann :D



Av Josephine - 3 augusti 2008 08:52

om circus en timme ska ja å limp the pimp inta E4an med mål birsta! hur bilfärden kommer gå återstår dock att se. mina förhoppningar är att vi ska komma fram. det brukar sällan sluta bra när ja å linn ska åka på roadtrips, men nån gång ska ju va den första ;) de får absolut inte börja regna för då är vi körda haha. vindrutetorkarna har pajjat på bilen så de händer inget då man slår på dom. ja man märker ju att våra bilturer är aningen oturförförljda :P


målet med resan är att förhoppningsvis komma hem med en prisvärd laptop. och med tanke på att ja å linn är två datasnillen komma de gå som en dans de hänne :P


nä nu ska man kanske äta lite frulle så man är redo för dagen :D

Av Josephine - 2 augusti 2008 16:56

alltså finns det nåt mer irriterande än folk som står och hänger vid dörren och väntar på att man ska öppna en affär?? som glor in som om dom aldrig sett ett par skor förut. svar JA, det finns de. gubbstruttar som inte ha nå vett i huvet och som alltid verka ha så jäkla bråttom.


imorse gick ja in en sväng till konsum innan jag öppnade affärn. klockan va väl 10 i 10 när ja kom tillbaka och ja tänkte att jag låser inte entreeingången eftersom ja ska öppna om 10 minuter ändå. Ingen är väl dum nog att skjuta upp den stora glasfasaden som är svintung. tront du på fan att en gammgubbe hade tagit sig in innan klockan hade blivit öppningsdags liks förbannat??? lyset är släckt och fasaden är stängd, och gubbfan påstår att det är öppet??? cp.. ja sa " jahaja du öppnar åt mig du. är de så himla bråttomt" men han fatta ingenting. jävla skillnad på olåst och öppet.. han skulle iaf ha träningsskor å de ha inte vi så ja sa att han kunde gå in på intersport. men dom hade ju såklart inte öppnat än eftersom klockan inte va 10. ja tänkte kolla om han va dum nog å skjuta upp deras stora glasfasad med men ja såg han inte mer. ja blev så irriterad. jävla gubbe, ha du så jävla bråttom eller??

Av Josephine - 1 augusti 2008 21:49

jag älskar musik. kan inte leva utan musik. har konstant ljuva toner i lurarna, när ja går till jobbet, när ja går hem från jobbet, på affären vart som helst, när som helst. jag lyssnar på musik. jag gillar allt från soilwork till three 6 mafia till justin. allätare minst sagt.

denna låt är en av mina favvosar just nu!

kunde inte hitta en bättre version än denna men enjoy :D

Ovido - Quiz & Flashcards