Alla inlägg under september 2008

Av Josephine - 5 september 2008 18:00

nu sitter ja å väntar på sannis. vi ska nämligen äta tacobuffe på kramm ikväll. är vrålhungrig så de kommer sitta fint de =) catcha up lite innan man far, lär nog hitta liie där också så då slår ja ju två flugor i en smäll :D

Av Josephine - 5 september 2008 16:31

ha nu även dragit ut möjliga kläder till min packning i en magnifik hög på sängen! inse oredan! den är katastrofal. hur ska ja få ordning på detta?! kom precis på att ja ha en till garderob med partykläder som ja måste gå igenom. ja kommer aldrig kunna stänga mina väskor...

Av Josephine - 5 september 2008 15:37

hur långt har jag kommit med min packning sen sist?

svar: jag har öppnat väskorna.

Av Josephine - 5 september 2008 13:43

idag tänkte jag försöka börja packa. det svåra är att komma igång. vart ska jag börja liksom?? barbordet är överfullt av småprylar och papper jag ska komma ihåg att ta med. sedan ligger det en klädhög i soffan som jag vet att jag ska ta med. men sen då? känns ju konstigt att packa ner saker som jag kanske kommer vilja ha i helgen. åå ja tycker inte om att packa! fast egentligen gillar ja de på ett sätt för de är kul å planera å greja på. men att faktiskt utföra själva packning är urtrist.. å svårt faktiskt. jag är ju en världsmästare på att ALLTID packa för mycket och sedan knappt använda hälften.. oh jesus.. where to begin! tiden går å ja ha inte tid att vänta längre. dessa kommande dagar är späckade med besök å annat grejs. ja måste ju börja... nu!


kolla in grejerna.. fin ordning man har haha :P

tagen med min kassa mobil i mörker. resultat därav varierande :P

Av Josephine - 5 september 2008 00:01

ja är en sån jäkla tönt. ringer någon med dolt nummer till mig, så svarar inte jag. kan ju va vilken galning som helst haha :P för exakt 3 minuter sedan så hände just detta. å fjant som man är så satt ja där med den ringande telefonen i handen och gav blanka fan i å svara.. men nu är ju det jobbiga att jag blir NYFIKEN!!! kan ju varit precis vem som helst, någon som kanske hade nått viktigt att säga. men isf så borde den personen antingen lämnat mobilsvar eller skrivit sms. sådeså. man få skylle sig själv om man ringer dolt nummer till mig för ja svarar icke! =) hmm vem kan för övrigt vilja mig något en torsdag kl 12 på natten? nä skumt....

Av Josephine - 4 september 2008 23:12

kom för en timme sedan hem från bettan! blev bjuden på prinsessbakelse å wienerbröd. mums! vilken otroligt kass matdag ja haft idag.. helt sjukt. fast de spela ingen roll för när ja kommer till england blir de diet! haha maten där är ju inget att hurra för så man lär väl svälta ett tag :P det är min ursäkt idag helt enkelt 8-) ja såg nyss näst sista avsnittet av hells kitchen. ja vet verkligen inte vem av bonnie och rock som ja vill ska vinna. men ja tro ja heja på rock.. fast även på bonnie på ett sätt. är kluven där. dagens kluring haha! märks att man inte ha så mycke till liv en torsdag som denna!


nu ska ja antingen sova eller se nyaste prison break.. tufft val även där. men sova kan ja göra när ja bli pensionär så de blir nog prison break i nån timme till! imorn väntar nya äventyr å bestyr. jag som tyckte ja hade så hiiimla mycke tid och kände att jag lugnt skulle hinna med allt å träffa alla innan ja far. men icke de. nu känner ja stressen! dagarna går fort...för fort!

Av Josephine - 4 september 2008 15:00

Precis hemkommen från la stada. gick och lämnade in filmrullen (hoppas det blir något!!) och storhandlade på apoteket.

tänkte bunkra upp med lite bra å ha grejer som:

  • postafen - åksjuktabletter
  • strepsil - för halsen
  • resorb med svartvinbärssmak - bakisräddning
  • rakblad
  • c vitaminbrus med papayasmak

så nu är ja beredd på de mesta :D


sedan gick ja in på bokhandeln och skulle köpa presentpapper. blev till slut ett ljusblått med vita prickar på. ska ju slå in boken med de. sen gick ja in till fd wörket å tänkte sno lite snören :D medan ja stod där å knyckte presentsnören så kom chefen tillbaka med en påse från blomaffären. de visade sig vara mina blommor :D så ja fick ett jättefint blomarrangemang och en liten present. vart så paff att ja fick ett litet paket, trodde jag aldrig. det var iaf ett gulligt änglaspel i paketet. såna är så mysiga att tända å lyssna på. rogivande faktiskt =) så de får åka med i packningen! så ja kan tända de å tänka tillbaka på wedins haha :P


när ja skulle gå därifrån med slutmål hemmet, så ropade en liten tant på mig utanför konsum. hallå stopp! haha. jahaa tänkte ja. de va en tant som ska ha ett rykte om sig att va sur å tvär, men som mot mig alltid är så himla snäll konstigt nog. ja hade väl slängt ur mig till henne någon dag att ja skulle sluta på skoaffärn för att fara till england. å hon ville lyckönska mig å ge mig en kram (!) haha så gulligt. inte första gången hon kramat mig däremot. känns alltid lite skumt när en människa man inte känner ska krama en, men ja kan ju inte säga nej så :P


nu när ja kom hem så hade ja fått en avi från posten. antagligen pippboken som ja beställt på nytt, denna gång inbunden! så ja ska nog ta å traska iväg till ok snart. sedan ska jag slå in boken med mitt nya fina papper å knyckta snören!

Av Josephine - 4 september 2008 12:16

idag ha ja planerat att gå ner på polyfoto å försöka framkalla en filmrulle ja hittade i en låda igår när ja rensade lite. tro inte de komma bli nåt men vore skitkul om den hade nå bilder kvar =) är rätt så säker på att de är bilder från KOS på den där rullen. oh please god säg att de komma funka :D är så himla spännande :P sedan ikväll ska ja till bettan å fika å säga hejdå ifall vi inte hinner ses nå mer innan ja far. nä nu är de dags att röra på fläsket.

Ovido - Quiz & Flashcards