Alla inlägg under maj 2008

Av Josephine - 27 maj 2008 10:57

haha hittade ett par otroligt stygga skor denna morgon. inget jag vill lägga massa tusenlappar på iaf. men på någon är dom säkert snygga haha!


Maison Martin Margiela

Covered-Heel Wedge Sandal          

$545.00

Av Josephine - 27 maj 2008 10:54

har knappt kunnat sova för ja ha haft så mycke tankar i huvet. gick upp sju imorse fast ja inte börja förrän 13. sinnes! mest surfat runt lite på morgonkvisten, hitta lite inspiration till hösten :D sen när ja satt å läste tidningen, ringde linn. hon va som mig alldeles pirrig i kroppen inför hösten. vi surra ett tag om vad hon skulle göra som. de slutade med att hon ringde å sa upp sin lägenhet! så jäkla spännande! nu ligger världens framför våra fötter ;D så watch out :P

Av Josephine - 26 maj 2008 20:46

surfar runt nu överallt å forskar om norge jobb. tror de bästa är att på nåt sätt hitta ett billigt boende där å sen bara åka! med tanke på att dom inte ens har 2% i arbetslöshet så har dom ju jobb som de räcker å blir över till oss svenskar. vi är eftertraktade eftersom vi är så bra på att jobba :P norskar ska bara fika hela tiden dom haha ;) tro ja skippa fiskejobben iaf. finns inte så mycke som man tror och de är dessutom på nedgång. man kan bli blåst verkar de som. många på olika forum säger iaf de som varit där. nåt fabriksjobb där man kan jobba mycke övertid är de ja ska satsa på så man tjäna lite cash å kan dra ut i världen!!! frågan är bara hur ja hittar dom. är inne på massa norska sidor men fattar ju inte ens hälften av vad som står... jaja framtiden närmar sig iaf :D

Av Josephine - 26 maj 2008 19:30


varför vill jag alltid för mycket, SAMTIDIGT!?


har världens superångest inför hösten! hösten är så oviss för jag har ingen aning om vad jag vill göra och vart jag ska göra det. det enda jag vet är att jag förmodligen inte kommer att jobba kvar på weddan, därför att jag får så himla lite timmar. dessutom känner jag att jag vill ha nya utmaningar. känner mig faktiskt, om man nu kan de, fullärd på de där stället. måste lära mig nå nytt, utvecklas! det värsta som finns är när allt är samma dag ut och dag in! känns som tiden står still fast den rusar på i 180!! JAG BÖRJAR FÅ ÅLDERSKRIS! fast jag bara är 21. de är hemskt. jag tycker att de är sån jäkla press på en! man ska plugga, resa runt halva jordklotet ett år och helst ha jobbat ihop en miljon innan man är 23 känns de som!! å va ha ja gjort. jobbat på samma ställe sen jag tog studenten, påbörjat massa kurser och utbildningar men knappt avslutat nåt. iofs så drog ju linn å jag iväg till kos å utbildade oss till bartenders å hade världens roligaste partyveckor! men ändå. de va längesen nu. MÅSTE KOMMA IGÅNG MED LIVET!! dom här ansvarslösa underbara åren kommer inte tillbaka! dags att ta vara på dom NU!!!


Något av det jag funderar på till hösten är:

  • Åka på partyresa med linn å ida å möjligtvis stanna för att jobba om nåt dyker upp där. Kanske portugal eftersom linn pratat så bra om de.
  • Åka till norge och jobba som fan. pengar pengar!!
  • Fara som au-pair till london kan även tänka mig usa. älskar ju barn!
  • Flytta till sundsvall
  • Dra tillbaks till kos å jobba. Måste isf åka i aug-september för sen är säsongen över. Men då tänkte ja dra vidare till något annat land där de är säsong
  • Jobba kvar på weddan för att sluta till våren istället.

det är så ofattbart svårt att planera nu vad jag ska göra. för jag har till exempel 3 månaders uppsägning på lägenheten, kan även byta till en mindre lägenhet å då ha ja bara en månads uppsägning. Å de måste ja göra innan jag drar på äventyr! ska vi åka på partyresa så borde man ju planera nu så inte resorna man vill ha blir bokade och tar slut.


 suck.. hjälp... som sagt, VARFÖR SKA MAN VILJA SÅ MYCKET SAMTIDIGT!?

Av Josephine - 26 maj 2008 12:22

den är så underbar så jag kan inte sitta still då jag hör den!!!!

VILL HA LÖRDAG!!

Av Josephine - 26 maj 2008 12:19

idag vaknade jag av åsander skränandes utanför sovrumsfönstret alldeles för tidigt. den mannen har en pipa som fan hörs inom 10 mils radie. på riktigt. å inte blire bättre av att han bor i trappuppgången bredvid oss haha! somnade iaf om å vaknade någon timme senare av regnet mot fönsterbläcket. mysigt då man vet att man kan ligga kvar och bara lyssna. känns så somrigt ändå med regn mot fönsterrutan.


nu har jag iaf äntligen diskat upp allt från igår och lördags. drygt å diska men skönt näre är klart! nu vet ja inte alls vad jag ska göra. å de känns å sköööönt! kanske ska sitta här å se om ja hitta nå roligt spel på www.spela.se bruka alltid finnas nåt man fastnar i :P idag finns inga måsten!!




Av Josephine - 25 maj 2008 18:10

jaha då va de söndag! skönt!


igår for vi å bowla i solle. pappa, eva, andrea sofie och jag. jag å syrrorna va ett lag å pappa å eva de andra. gick väl inge vidare men någon strike fick man väl till :) sofie då med värsta flytet behövde ju bara glo lite nonchalant på käglorna så tippa dom typ. :P så sjukt för helt plötsligt kom de in världens hög med människor på bowlingen, enbart kändisar! säkert 20 st. idoldaniel som tydligen är ihop med idolamanda, olle saari från segemyrh eller va han nu hette, å rickard herrey bland massa andra! haha man gjorde ju sitt bästa för att verka oberörd och inte kolla vilka som gänget betod av så ja såg inga flera. dom hade tydligen spelat nån kändisfotboll i solle. men tront på fasen att rickard herrey kommer till våra banor å ska kolla på när vi bowla å börja snacka massa. haha. då ville man ju stajla lite ;) men hur bra gick de då haha. inte kan ja säga ;) ja kör ju mina fred flintstones moves när ja bowlar så ja se ju inte klok ut :P men men sen for vi å köpte glass.


sedan järnet hem för ida skulle komma å se eurovisionfinalen. vilken FLOPP! helt otroligt. ja fatta inte hur folk röstar. tex dom där sjörövarsnubbarna kom före perrelli! SJUKT. inge kul när alla grannländer röstar på varandra oavsett hur kass låten är. ja tycke man borde införa en jury med mer inflytande. de här gå ju inte. tråkigt.


 jaja linn ringde iaf mot slutet. hon å ida snacka typ en timme å sen kom vi ju på att man kan ju hä på högtalartelefon så ja också kan va delaktig haha :D vi prata i en och en halv timme till om allt möjligt. mest om våra framtider som förhoppningsvis om allt går som vi vill skall spenderas utomlands! har megabeslutsångest men vill man så går de!! bara komma på vart man vill satsa på att fara.


sedan for iaf ida hem runt halv 3 så de blev sent igår. vaknade imorse dötrött, som alltid iofs, och har inte gjort något vettigt sedan dess. om man inte räknar med att plinga till mamma och varit på konsum. vi gjorde nyss middag, egenfångad regnbåge i ugn med smör och dill! M M M!!! så jäkla gott. å kokt potatis och dill å citronsås till. det satt fint kan jag lova :D så nu är man väldigt mätt å belåten. ska äta lite efterrätt sedan, jordgubbar och glass! kanke blir senare till sanningens ögonblick som man inte få missa :D


lite pics från bowlingen.

Av Josephine - 24 maj 2008 15:08

hahaha de är en granne som tokpoppar celine dions my heart will go on! nu?! tycke ja va lite roligt :P ba eka i väggarna här haha! ja mena inte världens partylåt direkt 8-)

Ovido - Quiz & Flashcards