Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Josephine - 7 januari 2009 20:32

Ja lite nytta har man iaf gjort idag! Lite allmän städning, storhandlat, anmält mig till komvux och gjort middag. Idag blev det ångad lax, egen potatismos och ärtor. Satt fint i magen tillsammans med lite citronolivolja! Så på måndag sätter skolan igång, då kanske man äntligen kan försöka fullfölja samhäll a kursen... Imorgon ska jag ringa läraren och höra vilka tider och i vilken sal vi håller till i och sånt. Jag sökte även organisation och ledarskap. Eftersom jag vill bli butikschef så ökar jag ju mina chanser om jag läser på lite extra. Vi får se om jag läser den kursen eller inte, dom håller ju till på vallen så det tar ju emot.


Jag och Tias ha sett på "Lilla huset på prärien" hela kvällen och ska nog gå igenom ett avsnitt till innan vi säger godnatt. Så himla tråkigt annars att alltid vara ensam om dagarna och nätterna. Får ta till vara på kvällen då man slipper sitta ensam =)



Av Josephine - 7 januari 2009 13:39

Jag fick världens chock igår när jag gick in på Bodyshop i Birsta. Nog för att jag visste att saker är billigare i England än hemma, MEN!! Detta är ju sjukligt! I London köpte jag både dag och nattkräm från Bodyshops vitamin E serie. Jag älskar verkligen dessa krämer! Jag fick båda för runt 20 pund, jag tror dom kosta lite över 10 pund styck dvs 120-130 svenska kronor. Nu börjar dagkrämen ta slut så jag tänkte köpa nytt igår på Birsta. Inse min förvåning när jag ser att EN kräm går på inte mindre än 235 kronor!!! Hur sinnes sjukt är inte det?! Får man verkligen skilja så mycket på priset på samma produkt i samma affär från land till land? Jag kände inte för att köpa båda igen för 470 kr. Aldrig. Fan... när jag äntligen fastnat för nåt.


Hur är det möjligt undrar jag?



Ovido - Quiz & Flashcards