Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Josephine - 15 januari 2009 11:54

Känner mig lite lättad. Fick brev från akassan idag. Jag får fortsätta få min ersättning yey!! Aningen drygt att man har hela 7 (SJU) karensdagar men jag får ju lite kosing iaf! Men nu så tror jag att jag iaf har en plan. Ifall inte min första plan går, så har jag backup! SPÄNNANDE!!



Av Josephine - 15 januari 2009 10:13

Alltså. Här ligger jag och sover och har det hur bra som helst. Åsså ringer det på dörren och klockan var inte ens 10 ( Ja, jag vet att jag sover länge men hey! Jag är ju arbetslös) Jag försöker ignorera att någon vill komma in i min lägenhet, jag öppnar nämligen aldrig dörren om någon ringer på om jag inte vet vem det är. Men så tänkte jag att det kanske var postsnubben som kom, fast det var för tidigt, för jag väntar på ett paket som nog är för stort för brevinkastet. Så jag slet åt mig morgonrocken och smög upp. Ingen där, men jag hör någon karl prata längre ner i trappen. Det var JEHOVAS. Herregud vilken stil att ringa på främmande människors dörrar så pass "tidigt". Jag hörde hur en annan granne öppnade och hur hon fick höra världens predikan. GET A LIFE! Sluta pracka på folk saker dom inte bett om! Vill man så söker man själv. Ingen annan ska komma och tvinga dig att lyssna. Så nu är jag skitsur för att jag inte fick avsluta min skönhetssömn, tro mig, jag behöver den mer nu än nånsin. Gubbe....



Ovido - Quiz & Flashcards